A Valedora do Pobo de Galicia reprueba a Monfero por discriminar a personal de servicios sociales

FAC-USO denunció la asignación arbitraria de productividades y ahora la Valedora ordena abonársela a tres funcionarios interinos

La Federación de Atención a la Ciudadanía de la UNIÓN SINDICAL OBRERA en Galicia (FAC-USO Galicia) denuncia que la Valedora do Pobo reprueba al Ayuntamiento de Monfero, por discriminar, en 2022, a tres funcionarios interinos de Servicios Sociales, por disfrutar de sus permisos de maternidad, paternidad y lactancia.

Así, la Alcaldía de Monfero dispuso asignar un complemento de productividad, por los servicios prestados, al personal funcionario que estuviese trabajando a fecha 15 de noviembre, y que no hubiese estado de baja laboral o de permiso más de 90 días en 2022.

La Valedora ha dirigido, esta semana, un oficio a este sindicato y al consistorio monferés señalando que “na relación de traballo, as persoas traballadoras, mulleres ou homes, teñen dereito a exercer a corresponsabilidade da vida persoal, familiar e laboral, quedando prohibido calquera trato discriminatorio directo e indirecto por razón de sexo. O dereito á igualdade de oportunidades entre mulleres e homes supón, así mesmo, a súa equiparación no exercicio dos dereitos e no cumprimento das obrigacións de tal forma que existan as condicións necesarias para que a súa igualdade sexa efectiva no emprego e a ocupación”.

Añade que “no que se refire á prestación de paternidade teñen dereito a ela os traballadores por conta allea, calquera que sexa o seu sexo, que gocen dos períodos de descanso por paternidade (nacemento e coidado do menor) previstos no Estatuto dos Traballadores”.

Dado que “a equiparación dos permisos respondeu á existencia dunha clara vontade e demanda social (…), máis alén dos textos normativos, as administracións competentes deben garantir estritamente o cumprimento daqueles dereitos laboráis e económicos relativos á conciliación e á corresponsabilidade, dada a relevancia que a protección da maternidade e paternidade ten para o conxunto da sociedade”.

Como “o noso ordenamento xurídico establece que o coidado dos fillos comúns incumbe a ambos os proxenitores. O dereito a igualdade comprende a repartición equilibrada das responsabilidades familiares no coidado dos fillos; a evolución do permiso para coidado de menor ata chegar ao modelo actual ía nesa dirección”.

Dado que “o Tribunal Supremo considera que para evitar toda discriminación e garantir a igualdade de oportunidades entre homes e mulleres, os traballadores que se acolleron a un permiso parental non poden estar nunha posición de desvantaxe con respecto aos traballadores que non estivesen nesa situación (STS 10/2017, do 10 de xaneiro)”.

Como quiera que “o alto tribunal invalidou no ano 2020 o sistema de retribución variable dunha empresa, que estaba vinculado á consecución de certos obxectivos de venda atendendo ao tempo efectivo traballado”.

A mayores, recuerda que “tamén a Sentenza do Xulgado do Contencioso Administrativo nº1 de Lugo de data 21 de decembro de 2022 dispón: “(…) En efecto, os funcionarios que gozasen dos seus permisos parentais non poden ver mermados os seus dereitos económicos, producíndose, en caso contrario, unha discriminación respecto dos outros funcionarios que non se colleron tal permiso (…)”.

Como “neste caso o concello de Monfero aplicou un complemento de productividade que excluía ás persoas de baixa por coidado de menor, tanto ás que non estaban prestando servizos na data sinalada na Resolución da Alcaldía como daquelas que estiveran de baixa máis de 90 días nun ano -tendo en conta que o permiso é de 16 semanas; isto é, 112 días-. Xa que logo, esta decisión discrimina ás persoas traballadoras dese concello que estiveran de baixa por coidado de menor”.

Por todo lo anterior, la Valedora señala, el siguiente recordatorio de deberes legales, está que “as administracións públicas deben garantir os dereitos económicos do seu persoal segundo o disposto no artigo 49 C) do Real Decreto-Lexislativo 5/2015 do 30 de outubro, polo que se aproba o texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público, e no artigo 125 da Lei 2/2015 de emprego público de Galicia”, así como dirige al Ayuntamiento de Monfero la siguiente recomendación: “Aplicar o complemento de produtividade aprobado por ese concello ao persoal do mesmo que se atopaba de permiso por coidado de menor na data 15/11/2022 ou que gozou dese permiso máis de 90 días no ano 2022”.

Por último, la Valedora do Pobo concluye recordando la necesidad de que, en el plazo de un mes, se le dé cuenta de la aceptación o no de la resolución formulada, así como de las medidas adoptadas, en su caso, para darle efectividad a dicha resolución.

Reclamaciones por Contrataciones en Fraude de Ley

Defendemos tus derechos frente a contratos irregulares, velando por la legalidad laboral.

Ponte al día
¿Quieres recibir nuestras noticias en tu correo?
Enlaces de interés

Otros Asuntos
La reunión concluyó con la ratificación de un informe favorable relativo a la propuesta de complementos E4 presentada por el Ministerio de Inclusión, Seguridad Social y Migraciones.

Desde FAC-USO vemos estupefactos como los asuntos se dilatan sine die (todavía colea el encuadramiento 5 años después de la firma del IV Convenio), como sistemáticamente se incumplen los acuerdos y, los que tienen potestad para ello, no hacen absolutamente nada, mas allá de “preocuparse”.

Todo un despropósito de aquellos cuya subsistencia depende de que no “molesten” demasiado a la Administración.

Por ello cada día se hace más necesario que sindicatos independientes como USO puedan entrar a negociar, y con tu ayuda lo conseguiremos.